Eкспeрти Інституту дoсліджeнь aвтoринку прoaнaлізувaли стaтистику рeєстрaцій aвтoмoбілів з eлeктричними силoвими устaнoвкaми й визнaчили ТOП-20 мaрoк і мoдeлeй у трьox сeгмeнтax: імпoрті вживaниx, внутрішніx пeрeпрoдaжax тa купівлі нoвиx eлeктрoaвтo.
Динaмікa ринку eлeктричниx aвтo
У бeрeзні укрaїнці придбaли 6,3 тисячі нoвиx тa вживaниx eлeктрoмoбілів. Цe фaктичнo удвічі більшe (нa 99,6%), ніж булo у бeрeзні минулoгo 2023 рoку, тa сверху 3,6% більше, ніж було у лютому-2024.
Після невеликого зменшення обсягів торгів у цьому сегменті для початку року, далі діаграма по сию пору чіткіше схожа возьми «статистичне плато». Ймовірно, певний потенціал исполнение) зростання у сегменті електромобілів є, проте він далеко не настільки потужний, як це було рік-сам-друг тому, а статистика свідчить що апогей насичення ринку тута все ближче.
Як виглядає ринок електромобілів в Україні? Переважають туточки імпортовані вживаними електрокари, частка таких склала 55,1%, а кількість перших реєстрацій — 3494 шт.
Получи внутрішньому ринку було укладено 1947 угод купівлі-продажу щодо електромобілів, що складає частку 30,7%.
Новими куплено 14,2% електричних мотор (898 шт.), що менше, ніж факт минулого місяця, если кількість нових вперше перетнула позначку в одну тисячу стукко.
Серед загальної кількості електричних мотор у березні 99,3% були легковими, вантажними — 0,7% (47 шт.).
Станом нате початок 2024 року, из-за підрахунками Інституту досліджень авторинку, загальний лес автомобільної техніки з електричними двигунами складає 98 328 шт., зареєстрованих в Україні (вслед за винятком знятих з обліку у зв\’язку з вибракуванням та вивезенням ради кордон): 95 999 легкових, 2327 вантажних та 5 автобусів. Числа підказують, що прихильники електромобілізації наступного місяця мають усі шанси святкувати першу сотню тисяч електромобілів в українському автопарку.
Електромобілі — внутрішній ринок
Лідерами получи и распишись українському внутрішньому ринку електромобілів залишаються три марки. Найпотужніша конкуренція донедавна розгорталася між Nissan, якому вдавалося утримувати першість впродовж майже 10 років завдяки найдоступнішому й тому наймасовішому електрокару Nissan Leaf, однак його наздоганяла Tesla. І цього разу вперше відбулася зміна лідера нате внутрішньому ринку — першість отримує американська сигнет, з солідною часткою 26% та 502 угодами купівлі-продажу.
Единым духом не виглядає в среднем, щоб Volkswagen з часткою нате вторинному ринку 13,2% та 255 машинами зміг впевнено поборотися з цими двома виробниками, проте неважный (=маловажный) варто втрачати з уваги тёта, що наш ринок предприимчиво поповнюється порівняно доступними мотор цієї марки, що вироблені в Китаї, а також тетенька, що модельний строй ID постійно розширюється. Сиречь за деякий пора цілком можливо, що третя позиція Volkswagen зміниться получи вищу.
Також, хоч числа поки цього приставки не- підтверджують, непоганий потенціал є у Hyundai — Ioniq та, тим більше Kona, особливо європейських версій, невдовзі зможуть підняти обсяги продажів цієї корейської марки.
- Tesla — 502 шт.
- Nissan — 468 шт.
- Volkswagen — 255 шт.
- Hyundai — 84 шт.
- Renault — 81 шт.
- Audi — 73 шт.
- BMW — 65 шт.
- Honda — 56 шт.
- Chevrolet — 48 шт.
- KIA — 38 шт.
- Mercedes-Benz — 36 шт.
- Jaguar — 27 шт.
- BYD — 23 шт.
- Ford — 21 шт.
- Toyota — 14 шт.
- Smart — 14 шт.
- Porsche — 14 шт.
- Fiat — 14 шт.
- Peugeot — 13 шт.
- Geely — 13 шт.
У ТОП-20 моделей електромобілів перше місце бери внутрішньому ринку зі значним відривом від найближчих конкурентів (що доведеться спостерігати ще досить довго) займає Nissan Leaf. У березні щодо таких уклали 437 угод купівлі-продажу.
Нате другій сходинці Tesla Model 3, щодо якої уклали 236 угод, бери третій — Volkswagen e-Golf (126 шт.).
Сверху четвертому місці Tesla Model Y, з підсумком 114 перепродажів, п\’ята позиція — у Tesla Model S, яку обрали 113 покупців.
Найпопулярніші моделі електромобілів получай внутрішньому ринку у березні 2024 року:
- Nissan Leaf — 437 шт.
- Tesla Model 3 — 236 шт.
- Volkswagen e-Golf — 126 шт.
- Tesla Model Y — 114 шт.
- Tesla Model S — 113 шт.
- Volkswagen ID.4 — 100 шт.
- Renault ZOE — 68 шт.
- Audi e-tron — 55 шт.
- Hyundai Kona — 54 шт.
- BMW i3 — 45 шт.
- Chevrolet Bolt EV — 42 шт.
- Tesla Model X — 39 шт.
- Honda M-NV — 32 шт.
- Jaguar I-Pace — 27 шт.
- Kia Soul — 25 шт.
- Honda e:NS1 — 21 шт.
- Renault Kangoo — 20 шт.
- Nissan Ariya — 18 шт.
- Hyundai Ioniq — 18 шт.
- Porshe Taycan — 14 шт.
Електромобілі — імпорт вживаних
У сегменті імпорту першість теж по (по грибы) Tesla, при чому без- перший місяць — таких в першу реєстрацію було подано 1072 автомобілі.
Nissan, який переважає у парку BEV, у цьому списку другий з підсумком 600 імпортованих автомобиль.
На третій позиції Volkswagen (392 шт.), сверху четвертій — Hyundai (281 шт.). Замикає п\’ятірку Audi следовать підсумком 175 електричних автомобілів.
- Tesla — 1072 шт.
- Nissan — 600 шт.
- Volkswagen — 392 шт.
- Hyundai — 281 шт.
- Audi — 175 шт.
- Renault — 162 шт.
- Jaguar — 124 шт.
- Chevrolet — 101 шт.
- KIA — 90 шт.
- BMW — 75 шт.
- Mercedes-Benz — 71 шт.
- Honda — 28 шт.
- Peugeot — 26 шт.
- Ford — 26 шт.
- Mitsubishi — 25 шт.
- Opel — 24 шт.
- BYD — 24 шт.
- Toyota — 22 шт.
- Citroen — 21 шт.
- Fiat — 17 шт.
Серед «свіжопригнаних» електромобілів першість поки зберіг Nissal Leaf (530 шт.). Проте по нього щоразу ближче стає Tesla Model 3 (460 шт.), від якої намагається далеко не відставати Tesla Model Y (356 шт.)
Для четвертій позиції Volkswagen e-Golf (245 шт.). Замикає п\’ятірку Tesla Model S з підсумком 189 перших реєстрацій.
Найпопулярніші моделі вживаних імпортних електромобілів у березні 2024 року:
- Nissan Leaf — 530 шт.
- Tesla Model 3 — 460 шт.
- Tesla Model Y — 356 шт.
- Volkswagen e-Golf — 245 шт.
- Tesla Model S — 189 шт.
- Hyundai Kona — 178 шт.
- Renault ZOE — 133 шт.
- Audi e-tron — 131 шт.
- Jaguar I-Pace — 124 шт.
- Volkswagen ID.4 — 99 шт.
- Chevrolet Bolt EV — 96 шт.
- Hyundai Ioniq — 72 шт.
- Tesla Model X — 67 шт.
- Kia Niro — 55 шт.
- Nissan Ariya — 36 шт.
- BMW i3 — 34 шт.
- Hyundai Ioniq 5 — 30 шт.
- Nissan eNV200 — 28 шт.
- Mercedes-Benz B-Class — 28 шт.
- BMW iX — 28 шт.
Нещодавнє скасування ПДВ держи електричні вантажівки наразі без- надто позначилося для обсягах їхнього імпорту. У березні таких прибуло 47 стукко, справді дещо більше, ніж, поперед прикладу, було у лютому (19 шт.) та січні (25 шт.) цього року. Проте торік, і минус пільг, фіксувалися подібні обсяги — бувало накануне 39 новоприбулих вантажівок бери електротязі у місяць.
Електромобілі — продажі нових
Першість у списку марок нових легковиків групи BEV надалі належить Volkswagen: 256 автомобілів та частка у сегменті 28,5%. Друге місце з результатом 162 мотор та 18% у BYD, третє у Honda (частково завдяки продукції DongFeng) зі 149 (авто)машина та часткою 16,6%.
Четверте та п\’яте місця вслед Nissan (69 шт., 7,7%), та Audi (49 шт., 5,5%).
- Volkswagen — 256 шт.
- BYD — 162 шт.
- Honda — 149 шт.
- Nissan — 69 шт.
- Audi — 49 шт.
- Zeekr — 47 шт.
- Toyota — 31 шт.
- BMW — 29 шт.
- MG — 25 шт.
- Mercedes-Benz — 22 шт.
- Volvo — 20 шт.
- DongFeng — 6 шт.
- Lexus — 4 шт.
- Jaguar — 4 шт.
- Denza — 4 шт.
- XPeng — 2 шт.
- Weltmeister — 2 шт.
- Tesla — 2 шт.
- Maxus — 2 шт.
- Hyundai — 2 шт.
Серед окремих моделей перше місце из-за підсумками березня залишається следовать Volkswagen ID.4 (204 шт.), з впевненою кількісною перевагою надо усіма іншими учасниками рейтингу. Получи наступному, другому місці BYD Song Plus (113 шт.).
Honda e:NS1 держи третій позиції з підсумком 74 проданих нових мотор.
Четверта сходинка у Honda M-NV (70 шт.), замикає п\’ятірку нових електромобілів Nissan Ariya, який обрали 66 покупців.
Найпопулярніші нові електромобілі у березні 2024 року:
- Volkswagen ID.4 — 204 шт.
- BYD Song Plus — 113 шт.
- Honda e:NS1 — 74 шт.
- Honda M-NV — 70 шт.
- Nissan Ariya — 66 шт.
- Volkswagen ID.6 — 40 шт.
- Zeekr 001 — 34 шт.
- Audi Q4 — 31 шт.
- Toyota bZ4X — 29 шт.
- BYD Yuan Plus — 16 шт.
- MG 4 — 14 шт.
- BYD Seagull — 12 шт.
- BMW iX1 — 12 шт.
- Zeekr X — 11 шт.
- Volkswagen ID.3 — 11 шт.
- Mercedes-Benz EQE — 11 шт.
- BMW iX — 9 шт.
- Volvo XC40 — 8 шт.
- BYD Tang — 8 шт.
- Audi Q8 — 8 шт.